Novinky

Instalace egr delete kitu na 1.9TDI.

Instalace egr off kitu na 1.9TDI motory.

1. Co by jste měli vědět před instalací ? 

To vše se dozvíte v našem předchozím článku https://www.robstydesign.cz/blog/zaslepit-nebo-odstranit-egr-ventil/

kde naleznete i naše krátké video s vysvětlením, zda je pro vás tohle řešení vhodné.

 

2. Na jaký motor EGR kit kupuji ? Aneb jakou variantu koupit.

U výběru správného egr delete kitu u  1.9TDI, jsou pro nás rozhodující tyhle parametry.

  1. Průměr vedení stlačeného vzduchu.
  2. Typ vedení.
  3. Velikostí sacích parohů.

Výběr z následujících variant.

1. https://www.robstydesign.cz/nahrada-egr-ventilu-1-4-a-1-9-tdi-75k--90k--100k--110k/

Sada pro slabší motorizace o průměru sání 50-51mm o objemu 1,4-1.9 s výkony od 55-81kw.

Kódy motorů :  amf, agr, alh, atj, ahu, anu, ask, ale, avb, atd, ahf, axr, asv, ajm, auy

 

2.https://www.robstydesign.cz/nahrada-egr-ventilu-1-9-tdi-105-130k-96kw/

Silnější motorizace o průměru sání 57mm o objemu 1.9 s výkony 96-110kw.

Náhrada pro upravené motory o průměru 63mm https://www.robstydesign.cz/nahrada-egr-ventilu-1-9-tdi-63mm/

Kódy motorů : ASZ, ARL, AWX, AVF, AXC, AXB, AUY, BLT, BKC, BPX, BXE, BJB, BTB, BVK.

 

Vozy typu: Škoda Fabia, Octavia, Superb. Seat Ibiza, Leon, Toledo. Volkswagen Polo, Golf.

1.Vytáhneme závlačky ze sériového vedení co jistí bajonety (1.na egru a 2. na vedení)

Případně povolíme šroubovací spony (verze bez bajonetů). 

2. Rozpojíme hadice na obou koncích kdy demontujeme silikon koleno.

3.Odpojíme podtlakové hadičky a zaslepíme (třeba šroubky).

4.Odšroubujeme koleno spojující egr a svody turbodmychadla.

5.Odšroubujeme samotný egr ventil z hliníkového sání.

6.Instalujeme egr delete kit.

7.Zaslepíme záslepkou vývod ze svodů turba.

8.Vypneme egr kit softwarově (není vždy podmínkou).

Je sunstrip v ČR legální?

Je sunstrip v ČR legální?

Je sunstrip v České Republice legální ? Co na to policie a nějaké zkušenosti z praxe ?

Věčné téma mezi vyznavači tuningu a úpravců aut oproti policii.

Pokud řešíte tuhle otázku, tak pruh na čelní okno chcete kvůli designu a nebo díky jeho schopnosti bránit slunečním paprsků oslnění při řízení vozu.

1.

Podstatný faktor je zda se rozhodnete pro průsvitný pruh nebo samolepkový barevný pruh.

Z venčí vypadají podobně neprůsvitně a tmavě ale při pohledu zevnitř, lze přes průsvitný pruh vidět tlumeně

(jako třeba u slunečních brýlí), tudíž to tolik nezužuje zorné pole a tím pádem to není tolik ilegální a policie ho tolik neřeší.

2.

 Rozhodující je faktor zda máte na čelním okně od horního okraje průsvitný pruh (zpravidla 8-10cm) takovou rysku.

Pokud se ryska na čelním okně nachází, tak zpravidla platí, což mnohdy potvrdila i policie, že pokud se nalepí sunstrip po tuhle ,,hranici,, tak vás policie nechá na pokoji.

Na technické kontrole by však taková folie bez homologačního štítku a kartičky o odborné instalaci na Čelním okně však být neměla, rozhodující je však i propustnost 75 %.

3. 

Nabízíme Foliatec průsvitné folie, které mají skvělou propustnost a součástí balení je taky Německý certifikát TUV, který při kombinaci z ryskou na čelním okně a 10cm výšky zaručuje větší šance na schovívavost policie (Já osobně s ním nikdy pokutu nedostal, a to na čelním skle byl tuningový nápis o rozměrech 80x7cm).

4.

Další oblíbená úprava pruhu je 1.Vyřezaný nápis zkrze sunstrip a nebo samolepkový nápis kdy je však ideálnější nenápadnější barva a co nejnižší písmo, tak aby co nejméně zasahovalo do zorného pole řidiče (policie je benevolentní do 7-8cm výšky), jinak vám hrozí stržení před kontrolou nebo pokuta. 

Na stk nesmí být na čelním okně žádný nápis.

 

Závěr ? V ideálním případě pokud se rozhodnete pro sunstrip, zvolte nejlépe průhledné varianty pruhu (tak aby se tvářil nenápadně a co nejvíce jako zatmavení z továrny (ano některé modely automobilek mají zatmavenou horní část skla z výroby).

To v kombinaci s měnší výškou, ideálně 10cm a ryskou na čelním okně, taky spolu z certifikátem TUV vám zaručí klidnější kontrolu PČR .