Novinky

Jak vybrat budík na tlak turba.

Jak vybrat budík na tlak turba.

Potřebujete instalovat budík/ukazatel na tlak turbodmychadla ve vašem přeplňovaném benzínovém či naftovém voze?

Zde naleznete popis důležitých parametrů dle čeho a jaký přídavný budík na tlak ,,turba,, zakoupit.

Zde si můžete prohlédnout naši nabídku přídavných budíků.

 

Jak tedy  vybrat budík na tlak turba ? 

1.Dle motoru ve voze.

Budík s podtlakovou stupnicí- Lze použít pro Benzínový i Naftový turbo motor. Kdy u benzínového motoru hezky změříme požadovaný podtlak v sání. U naftového motoru se podtlak měřit nemusí.

Budík bez podtlakové stupnice- Vhodný spíše pro Naftový motor, díky absenci podtlakové stupnice, která je vhodná pro informace o podtlaku v systému sání u  benzínových turbo motorů.

2.Dle způsobu měření tlaku na:

1.Mechanické - Do samotného budíku je navedena hadička na přímo jako přívod stlačeného vzduchu, kdy ručičkami pohybuje samotný stlačený vzduch.

2.Glycerinové - Fungují na stejném principu jako mechanické, jen jsou doplněny uvnitř speciální tekutinou a jsou taky nejpřesnější volbou přídavných budíků, využívají se hodně v motorsportu.

3.Elektrický - Do samotného budíku je navedeny svazky káblíků, které předávají informace krokovém motorku v budíku který ukazuje hodnoty naměřené v el.měřiči který je připojený na hadičku se stlačeným vzduchem.

3.Dle měřeného rozsahu:

Před koupí si zjistěte jaký maximální požadovaný tlak má vaše vozidlo!

Vždy je lepší brát budík z větším rozsahem. Mějte rezervu ve výkonu (časem budete třeba chtít zvyšovat plnící tlak turbodmychadla).

Při případné vadě senzoru tlaku, kdy může auto požadovat vyšší tlak, (místo 2.baru, např. 2,5Bar), tak díky rezervě na 3.Bar budíku, se budík nepoškodí, kdežto budík do 2.Bar už by mohl být poškozen!

Z pravidla je rozsah u většiny vozidel dostačující 1-4Bar měřený tlak.

 

Shrnutí 

Přídavné budíky lze zakoupit od různých známých světových výrobců jako Depo Racing, Prosport, Races nebo jsou i levnější varianty Addco a jiné nejmenované značky.

Vyrábí se v několika průměrech 52-63mm, což může být další parametr k rozhodování, jelikož záleží taky na stylu uchycení a místa instalace budíku.

Před instalací je důležité promyslet místo a taky způsob uchycení budíku ve voze!

Proto vám nabízíme několik způsobů uchycení z ohledem jak na montáž tak i praktičnost (výhledu) ve voze.

Varianty uchycení naleznete na Zde zadejte MODEL VOZU.

Instalace budíku tlaku turbodmychadla

Instalace budíku tlaku turbodmychadla

Proč instalovat?

Pokud jste se rozhodli do svého vozu, tuning auta, rally speciálu, nebo mámina auta :D nainstalovat budík tlaku turba, znamená to že potřebujete mít neustálý přehled o stavu turbodmychadla, případně vedení stlačeného vzduchu, kde díky ukazately odhalíte včas jakékoli anomálie v motoru a to včetně špatného čidla stlačeného vzduchu, zatuhlé regulace turba, špatné váhy vzduch, nefunkční lambdasondu, nebo jen děravé hadice ve vedení. To vše dokáže zapříčinit výkyvy nebo dokonce nízký tlak stlačeného vzduchu v motoru kdy auto ztratí výkon a hrozí vážné poškození motoru! 

Výhodou je i to že můžete včas odhalit při ladění (chip-tuningu) motoru u svého specialisty, jak vám naladil auto, tzn. zda nepřidal až moc na tlaku vzduchu.

 

 

Nářadí potřebné k elektro instalaci: kleště, pájka/tryskový hořák, nožík.
Potřebný materiál: kabely, konektory, izolace,  kalafuna i cín, zlodějky napětí/rozbočovač na pojistky. Zde materiál k instalaci
 
Nejprve vybalíme samotné budíky a prostudujeme návod.

 

Černý kabel (-) připojíme na kostru vozu (odhalená kovová část).
Červený kabel připojíme na spínané (+) tzn. po otočení klíčkem jde napětí do budíku (svítí).
Oranžový (většinou) kabel můžeme nechat nezapojený, případně zapojit k (+) dle požadavků podsvícení jednotlivých budíků.

Postup instalace:

1. Nejprve zjistíme zda vede nějaká záslepka/průchodka z motorové části do kabiny.

2. Zajistíme vývod z tlakového vedení vzduchu pro přívod do hadičky.

U naftových motorů lze hezky připojit na místo náhrady egr ventilu z vývodem.

U benzínových motorů lze napojit na podtlakové hadičky.

3. Zapojíme hadičku do okruhu a navedeme ji průchodkou do kabiny.

4. Hadičku připojíme  a. přímo do mechanického budíku.

                                     b. do krabičky od elektrického budíku, kterou propojíme kablíkem z konektory z el.budíkem.

 

5. Vybalíme samotné budíky a prostudujeme návod.

6. Odizolujeme konce jednotlivých vodičů a případně instalujeme konektory i izolaci.

7. V pojistkové skříni najdeme pojistku kde se nachází spínané + ( po sepnutí klíčkem) a instalujeme rozbočku na pojistky.

8. Vývod z pojistek (spínané +) připojíme na červený kabel na budíku.

9. Černý kabel připojíme na kostru auta (odhalené železné části).

10. Případně zaizolujeme nebo zapojíme zbývající kabel na + (zavisí na barvě podsvitu rozsahu budíku).

11. Zkontrolujeme funkčnost budíku po otočení klíčku v zapalování (start).

12. Samotný budík instalujeme na požadované místo (výdech topení, palubka, na místo rádia), pomocí univerzálních nebo určitých držáků budíků do vašeho vozu Zde zvolte značku vozu.

 

Uchycení ve voze.

Proto vám nabízíme několik způsobů uchycení z ohledem jak na montáž tak i praktičnost (výhledu) ve voze.

Nejjednodušší a nejrychlejší uchycení pomocí univerzálního držáku budíku do výdechu topení. 

Případně lze vybrat i z nabídky držáku zabudovaných do topení, palubní desky, nebo na místo rádia v naší kategorii tuning interiéru.

 

 

 Instalace budíku v domácích podmínkách.

 

 

 

 

Zaslepit nebo odstranit egr ventil ?

Zaslepit nebo odstranit egr ventil ?

Mezi hlavní dilemata úpravců vozidel jak benzínových tak naftových vozidel zůstává otázka zda zaslepit či nahradit nebo úplně odstranit Egr ventil.

K čemu slouží ?
Egr ventil slouží u vozidel primárně ke zlepšení emisí, tudíž se jedná čistě o ekologickou záležitost.

U většiny aut, především u naftových motorů trpí egr ventil při určitém nájezdu km, případně nejvíce při krátkých trasách s kombinací podtáčení motoru, tím se vytvářejí saze které následně ucpávají sání přes egr ventil, což může vést k rapidnímu poklesu výkonu a zvýšení kouřivosti a spotřeby vozu.

Řešení?
1.Starý egr rozebrat a vyčistit (Doufat že nebude třeba kupovat nový).
2.Mechanik vám softwarově egr vypne.
3.Mechanické zaslepení  a)Záslepka
                                          b)Egr off kit

U některých vozů je třeba egr odstranit v softwaru auta a potom jej lze i mechanicky odstranit.

 

 

Mechanické zaslepení&odstranění                                         

Výhody 

-Zklidnění chodu a zlepšení chodu motoru.                             

-Zmenšení spotřeby vozu.

-Zvýšení výkonu vozu.

 

Softwarové odstranění   

Výhody 

-Není nutnost zaslepovat/demontovat egr.

-Zklidnění chodu a zlepšení chodu motoru.